Wat bij ziekenhuisopname in het buitenland?

Werken is gezond!

Wat bij ziekenhuisopname in het buitenland?

DKV kent deze problematiek. Daarom hebben we DKV Assistance geïntegreerd in onze hospitalisatieverzekeringen.

Ziekenhuisopnames in België zijn al stresserend, maar in het buitenland nog veel meer. De communicatie verloopt moeilijker, de zorgen worden niet verstrekt zoals je dat gewoon bent, de benodigde geneesmiddelen of hulpmiddelen zijn niet altijd aanwezig, … 

DKV Assistance neemt een groot deel van je zorgen weg als je in het buitenland bent. Meld ons je ziekenhuisopname binnen de 24 u en wij zorgen voor:

  • Transport naar het ziekenhuis;
  • Het opsturen van geneesmiddelen, protheses of brillen die medisch noodzakelijk zijn;
  • Het opvolgen van je toestand ter plaatse. Onze artsen staan in contact met de artsen in het ziekenhuis waar je verblijft; 
  • Repatriëring naar België;
  • De communicatie met je huisarts;
  • Een retourticket voor een familielid bij een langdurige erkende opname in een buitenlands ziekenhuis.

Het mooiste is dat deze dienst gratis is. Je moet enkel over een DKV hospitalisatieverzekering beschikken!

Tijdens korte privé- of beroepsreizen verzekert DKV een tussenkomst gelijkaardig aan de waarborgen gespecifieerd in je Belgische hospitalisatiepolis. DKV Assistance is geïntegreerd in DKV Hospi Select, DKV Hospi Flexi, DKV Medi Pack, DKV Premium PRO, DKV Flexi PRO, DKV Medi Pack PRO, DKV Premium Corporate en DKV Flexi Corporate.

DKV Assistance geldt niet voor personen die langdurig in het buitenland wonen (meer dan 90 opeenvolgende dagen). Zij vallen onder de sociale zekerheid van het land waar ze ingeschreven zijn. Onze partner Globality Health specialiseert zich in oplossingen voor gezondheidszorgverzekeringen in voor expats. Aarzel niet hen te contacteren voor meer informatie.