DKV Teleconsultation

Heb je een medisch probleem maar kun je niet bij je huisarts terecht? Heb je nood aan een gesprek maar weet je niet waar te beginnen? Ben je in het buitenland en word je ziek? Raadpleeg gratis een huisarts1of psycholoog2, 24/7, waar je ook bent.

Heb je bij DKV een verzekering ambulante zorgen via je werkgever en wil je een huisarts1 of psycholoog2 raadplegen? Dan kun je dankzij DKV Teleconsultation rekenen op een professionele dienstverlening.

Hoe werkt DKV Teleconsultation?

Bel naar DKV Teleconsultation voor een afspraak met een huisarts1 of psycholoog2

> Dit kan op het nummer +32 (0)2 545 79 37.* Je vindt dit nummer ook terug in de DKV App.

> Een medewerker zal het nummer van je Medi-Card® of Medi-Card® AssurPharma vragen en plant voor jou een videoconsultatie met een huisarts1 of psycholoog2 in binnen de 30 minuten of op een tijdstip naar keuze.

Ontvang je toegangscode

Nadat je een afspraak hebt gemaakt, ontvang je een bevestiging via SMS en e-mail met daarin je persoonlijke toegangscode en de link naar het DKV Teleconsultation-platform.

Log in op het platform

Log in op het DKV Teleconsultation-platform door 5 minuten voor de consultatie op de link in je bevestiging te klikken.
Eenmaal ingelogd krijg je toegang tot de virtuele wachtkamer waar je je kunt aanmelden via de camera op je pc, tablet of smartphone. 

Start je videoconsultatie

De huisarts1 of psycholoog2 belt je op het gekozen tijdstip om de consultatie te beginnen.3

 

Raadpleeg de Gebruiksvoorwaarden en de DKV Teleconsultatie Privacyverklaring voor meer informatie.

 

1Tijdens een consultatie via DKV Teleconsultation kan de huisarts je een elektronisch voorschrift bezorgen. Een ziektebriefje kan daarentegen niet.
2Max. 1 teleconsultatie bij een psycholoog per contractjaar. 

3Alle gegevens die tijdens je consultatie met huisartsen en/of psychologen worden gedeeld, vallen onder het medisch beroepsgeheim. Er wordt geen informatie gedeeld met DKV, partners van DKV of je werkgever.

* Dit gesprek om de afspraak vast te leggen wordt opgenomen en wordt gedurende één maand bewaard om de kwaliteit van haar dienstverlening te verbeteren. Daarnaast kan de opname tot 3 jaar bewaard worden voor bewijs- en reglementaire doeleinden. Als u tijdens het afspraak gesprek gezondheidsgegevens vermeldt, geeft u ons hierbij uw uitdrukkelijke toestemming om deze te verwerken. Voor meer informatie, raadpleeg onze privacyverklaring voor Teleconsultatie op www.dkv.be. Indien u hier niet mee akkoord gaat, kan u ophangen en ons via een ander kanaal contacteren.